6.12.05

Kôkaku kidôtai (1995)




«Kôkaku kidôtai» (1995), mida rohkem teatakse ilmselt pealkirjaga «Ghost in the Shell» on tõenäoliselt üks tuntumaid animesid maailmas. Tuntus põhineb suures osas ilmselt sellel, et antud anime on praktiliselt mööndusteta vaadatav ka neil isikutel, kel igasugune suhe animesse puudub.

Mis seal salata, eks ta ka minul oli esimene teadlikult animena vaadatud anime ning on kahjuks siiani ka ületamatuks jäänud. Einoh, ulmeosa on selles animes paras pulp, aga millises ulmefilmis see eriti intelligentsem on? Vähemasti minu jaoks teeb selle anime vaadatavaks just visiooni kompaktsus ja karakterite loomulikkus... vaadates unustan ma sageli, et vaatan joonisfilmi. Enamus animete puhul on sedasorti unustamine (vähemasti minul) küll võimatu... pigem pean tegema aeg-ajalt mõttes mööndusi, et anime jne. Eks see üks kultuurikonfliktist tulenev probleem ole, kuid mis teha!

Kuigi tegu on ühe mu lemmikfilmiga, ei kavatse ma sellest siin pikalt kirjutada. Arvan, et iga filmihuviline, kes vähegi tahab asjadega laiemalt kursis olla, see peaks kindlasti mõnda animet vaatama ning «Kôkaku kidôtai / Ghost in the Shell» oleks kindlasti õige ja väärikas valik alustamiseks.

Mõned arvamusavaldused wõrgus: küberpunklik , põhjalik venekeelne ja eestikeelses animeportaalis. Linkidena vääriksid mainimist ametlik ja fännlehekülg. Sedavõrd oluline film omab loomulikult ka Wikipedia kirjet.

Taustaks: Kenji Kawai «I – Making Of A Cyborg»

1 comment:

Anonymous said...

Ise nägin filmi esimest korda vahetult pärast seda, kui olin vaadanud ära sarja mõlemad hooajad. Ilmselt seetõttu oli ka film mulle tüki kahvatum kui neile, kes seda enne sarja näevad. Sellest hoolimata olid Newport City linnavaated tõesti vägevad! Sarjas nendele ei keskendutud.

Lisaks on sari tüki põhjalikum, komplekssem, ning vaadates on veel kergem ära unustada, et tegemist on joonsfilmiga. Kui film meeldis, siis soovitan soojalt!