9.4.07

Saul Talve kiri, ehk Mats olevikust


Kirjutasin eelmine kuu siin ühest jaburast juhtumist. Lugu sai endale ka järje, sest solvatud Saul Talve «õnnistas» mind erakirjaga.

Kiri ise selline:

Tere Jüri Kallas,

lugesin just lehekülge teie blogi aadressilt http://ulmeguru.blogspot.com/2007/03/saul-talve-lugejakiri-ehk-mats.html

Olen teie kirjutisest hämmastunud. Kui seadus ütleb, et autoril on õigus kirjutisi tagasi võtta ilma igasuguse põhjenduseta, siis milles probleem? Ma ei taipa, miks te minu soove isikliku rünnakuna võtate ja minu aadressil mõnitavat teksti lennutate. Kelleks te ennast peate? Ma ei palunud Algernoni koduleheküljelt seosed kustutada selleks, et teie selle informatsiooni oma blogisse ümber tõstaksite.

Ütlen täitsa siiralt, et mul pole ei teie ega ulmeklubi vastu mitte midagi. Soovisin, et minu nime all avaldatud kirjutis kaoks ühest võrguserverist ja kogu lugu. Kuna Taavi Tuvikene arvas, et viisakale palvele pole tarvis reageerida, siis põhjendasin oma soovi toetudes EV seadustele.

Teile siis sama palve, mis Taavi Tuvikesele -- olge nii kena ja kustutage seosed minu nime ja kõnealuse Algernoni artikli vahel. Loodan, et te saate minust aru ega arva, et tegemist on mingisuguse "ärapanemisvõistlusega".

Saul Talve


Epistolaarne seebiseriaal läheb aga edasi...

Taustaks: Koer «Õpi nautima»

11 comments:

Anonymous said...

Oumaigaad, ise ka omal ajal "Hiire" kirjanurgas igast jama kokku aetud ja teised minu kohta ajanud, ega nõua kustutamist... Milleks? Milleks? Milleks?

Kristjan Rätsep

Ulmeguru said...

Lõik kirjast Taavile, kus tegelane nõuab enda kirjutise editeerimist:

«/.../ ma ei saatnud oma kirja avalikku foorumisse, vaid väga konkreetsele elektronposti aadressile. Sõnastan siis oma palve ümber -- seaduse silmis on tegemist minu loominguga ja Tartu Tähetornil ega Algernoni ulmeajakirjal pole enam luba selle avalikuks levitamiseks. Olge nii kena ja palun kustutage need andmed. /.../»

See lõik näitab hästi ära tüübi vaimse taseme ja hämara arusaama autoriõigustest.

Sealjuures ta valetab, sest hiire lugejakiri pole miski e-mail konkreetsele aadressile... see oli just sõnavõtt nö. foorumis.

Anonymous said...

Äkki saaks ta nime kuidagi ära krüpteerida, et ta seda enam välja googeldada ei saaks?

Kristjan Rätsep

Ulmeguru said...

Milleks?

Taavi tegelikult alluski šantaažile ja asendas ta nime Anonymousega... minuarust asjata!

Anonymous said...

Tähendab, kui tal mingit juriidilist alust midagi nõuda pole, võib tõesti seenele sõita. Mida rohkem sellistele inimestele vastu tulla, seda rohkem nad nõudma hakkavad.

Kristjan Rätsep

kivisildnik said...

mulle elistan täna mingi ametnik , ennast ei tutvustanud, nõudis mult aadressi ja mida kõike, määris pähe mingit terviseuuringut, mina pole seda uuringut tellinud, küsisin kas mind võetakse vastutuse kui ma ei lase ennast üle kuulata ja läbi vaadata, vormistati keeldumine, teades ametkondade võimet privvtinfot hoida eelistan vaatevälja servale hoida

Ulmeguru said...

Kriku saatis mulle kirja, kus ta analüüsis Saul Talve nõudmisi ning nõudmiste õiguslikku pädevust.

Muuhulgas ta kirjutas: «Esiteks ei anna seadus autorile õigust oma kirjutisi igal ajal tagasi võtta. Kui inimene saadab ajakirjale või ajalehele lugejakirja ning ei lisa, et kiri ei ole avaldamiseks, tõlgendatakse kirja saatmist inimese tahteavaldusena avaldamiseks. Seda seetõttu, et ajalehed ning ajakirjad tegelevadki oma põhitegevusena neile saadetud materjali avaldamisega ning iga mõistlik inimene peaks seda teadma.»

Anonymous said...

kas keegi ei ole midagi kuulnud heast tahtest, vastutulelikusest ja muudest inimlikest omadustest?

kui ei, siis võiks täitsa eksperimendi korras avalikustada veebis või kroonikas kõik aastate jooksul kogunenud personaalsed kirjad, joonistused ja msni vestlused. eriti need, mille juures puudub märge "privaatne" või "täiesti salajane".

a'la, julged rääkida, julge tunnistada... õiglane ju! pealkirjaks paneks kohe ausalt ja midagi häbenemata:
"veel üks türapea"

Ulmeguru said...

Hea tahe on selline kahepoolne üritus... Saul Talve kirjad, kus ta nõudis enda nime eemaldamist... need kirjad olid kõike muud kui heatahtlikud... kui keegi minu poole sedamoodi pöörduks, siis saadaks ma ta lihtsalt pikalt... valed läbisegi ülbusega: hea algus dialoogile, eksole!

Saul Talve kirju topin ma oma blogisse puht preventiivsel põhjusel... pindakäiva soga vastu aitab kõikse paremini, kui tema tegevust pidevalt avalikustada... ja see aitab, sest praegu olen ma tegelaselt saanud vaid kaks kirja... poleks ma neid siia toppinud, oleks neid kirju mu postkastis juba kümme või kakskümmend...

Muideks, ma olen suureline ja pole siia pannud kodanik Talve viimast sõimu, sest sain aru, et ta tahtis midagi lõpetuseks veel öelda... kuna ma pole väiklane, siis las see jääda vaid minu postkasti...

Anonymous said...

ei, hea tahe ei ole ikkagi see, et krt ole nüüd tänulik, et ma ei presenteeri kogu musta pesu, vaid ainult need haisevad sokid panen tordi kõrvale. ;)

kui on sitt inimene, siis fakk of, ok, võtame maha ja end of the subject + "PS. kao vittu, värdjas. - austusega, jüri kallas -"

tegelikult on praegu kuum teema see nö 'avalikkus' (eetika ja muud suured sõnad, st pedagoogika on teine teema). aga säärane lõpuni praktiseeritav pedakoogika oleks usalduse ja erakirjade surm, sort of. ma ei julgeks jätta isegi naisele köögilauale ühtki sedelit, sest vb homme on see kroonikas, või vähemalt veebis.
a'la inno ja irja
romeo ja julia
antonius ja kleopatra
bonnie ja clyde
tõde ja õigus
sina ja mina... :)

Ulmeguru said...

Alustaks lõpust, et alati tasuks ettevaatlik olla... eriti kui oled vähegi prominentsem kuju. Eks need meedia raisakullid ju sellest elatuvadki. Samas ei pea ju «ajakirjanikud» siinses banaanivabriigisiseäranis vaeva nägema, sest inimesed on ise piisavalt albid ja viivad ise oma savitriibuga vuplid ajakirjanike kätte... nii otseses, kui ka ülekantud tähenduses.

Ja jõudes peamise juurde. Küsimus polnud ju Saul Talves... küsimus on siiski selles, et valmis (ja ilmunud) ajakirjanumbrist ei eemaldata materjale... eriti veel kaheksa aastat hiljem.

Ja ikkagi ütlen, et kõik taandub sellele, et kuidas algab suhtlus... oleks Saul Talve alguses viisakalt pöördunud, siis (olenemata vastusest ja otsusest) oleks temasse suhtud märksa teistmoodi ning poleks ma seda kõike ka oma blogisse pannud. Kui aga kodanik alustab valedest ja kohtuga ähvardamisest, siis...