15.4.05

Filmipeded


Teadupoolest pole ma mingi filmipede, kes ahnelt stuudio kodukalt miskeid infokilde ahmib, treilereid näpib ja siis paaniliselt arutleb, et mis ja kuidas olema hakkab ning sageli ka juba filmi nägemata asjale hävitava hinnangu annab. Mina olen hoopis sedasorti kodanik, kes võtab laisalt teadmiseks, et mingi film on tegemisel... et kui huvi on ja võimalused tekivad, siis vaatan. Filme on maailmas ju nii kuradima palju... ning ega filmid kogu elu pole..?

Eraldi tahaks aga ära märkida ühe moodsa maailma lolluse, mis DVD tehnoloogia võidukäiguga eriti vohama on hakanud. Igast filmist on nüüd vähemasti kaks varinati, siis on veel ports väljajäänud stseene ning kõikvõimalikke alternatiivseid lõppe ja alguseid. Mõnikord on tõesti suur vahe, et kas kinoversioon ... või siis hoopis lavastaja versioon ... kuid enamjaolt on nende kahe vahe suhteliselt mõtteline. Erilise värdjuhtumina räägiks värskest «Alien Vs. Predator» DVD-st, kus on samuti kaks versiooni filmist, mida siis miski roheline plärakas karbi kaanel teatab. «All new beginning! Never before seen in theaters!» Tegelikkuses tähendab see, et filmile on ilmunud miski proloog, mis circa viis minutit pikk ning mille puudumine või mittepuudumine filmi kvaliteeti kuidagi ei muuda.

Taustaks: Rein Rannap «Frozen Rain»

1 comment:

Anonymous said...

ega niimoodi ei viitsiks mingeid asju taga ajada küll. erinevaid variante ja värke. aga näiteks donnie darko deleted scenes vedeleb mul küll kuskil, kuigi ma ei ole seda isegi vaadanud