6.11.05

High Fidelity (2000)




Filmist «High Fidelity» olin ma midagi kuulnud. Täpsemini öeldes olin ma peaasjalikult kuulnud tunnustavat üminat selle raamatu kohta, millel film põhineb... kõrgkultuursete pretensioonidega tuttavad teinekord ikka räägivad kellestki, kel nimeks Nick Hornby. Õnneks polnud ma nende juttu sel teemal eriti kuulanud ning sestap sain filmi suht puhta lehena jälgida.

Kui tahta asja lühidalt paika panna, siis ütleks: Bridget Jones meestele.

Kui pikalt kirjutada, siis tuleks seda teha sellises mahus, mida siin küll ei viitsi. Mainiks vaid seda, et filmi vaadates tundus mulle, et romaani tegevuskohaks võiks olla Inglismaa, sest materjal oli läbinisti british. Vaadates oli just selline tunne, et suurema menu huvides oli tegevus mehaaniliselt USAsse üle kantud. Teisalt võin ma siin selle britilikkuse teemal lihtsalt pada ajada ning võibolla peenemad Jänkistani kultuuritegelased just sedasorti kraami teevadki?

Muusika oli filmis kohutav, aga sellest hoolimata vaatan ma ilmselt seda filmi kunagi veel ning võibolla loen isegi romaani läbi...

Taustaks: Sex Pistols «(I'm Not Your) Steppin' Stone»

5 comments:

Anonymous said...

See british asi peab paika, sest raamatus tegevus seal toimubki. Soundtrack'i kohta niipalju, et minu arvates üks parima muusikavalikuga film üleüldse. Lõpetuseks niipalju, et ma oleks nõus tegema ükskõik mida, et omada samasugust muusikakollektsiooni nagu selle teose peategelane.

Anonymous said...

kusjuures mingi päv või paar tagasi epl-i raamatumessi kirjutises mainiti ka, et hornby kirjutab meestekaid.
ma ei olnudki enne sellistest asjadest kuulnud. aga tuleb välja, et ikka on olemas ka

suhkruhai said...

vägev saundträkk sellel ju! 13th floor elevators ja velvet underground ja puha. keskmise hollivuudika kohta ikka päris hea.

Anonymous said...

Briti lugu jah, tegevus toimus raamatus Londonis. Aga hästi adapteeritud, vähemalt minu arust.

Ulmeguru said...

See õnnetu soundtrack! Mis teha, aga säherdune muusika mulle ei meeldi... filmis on see veel talutav, aga eraldi ma seda kindlasti ei kuulaks. Maitsed, mis teha...

Mis puutub romaani ekraanile viimisesse, siis romaani lugemata tundus samuti tulemus hea olevat... oli kenasti saavutatud sellisele pihtimusele omane hüplikus jne.