8.6.07

RKO 281 (1999)


Mõne filmi vaatamine on ikka tõeline juhuste ahel. Lugesin telekavast, et selline film tuleb ja kehitasin õlgu... et miski libadokumentaalne draama, kodanik Kane ja ETV! Aga tegelik elu oli midagi muud.

On laupäeva õhtu... väsinud mina külitab teleka ees... ETV-l on üle ootuste hea pilt ja heli ning tuleb film... vaatan ja vaatan ning ei raatsi pooleli jätta!

Aus ülestunnistus kõlaks nõnda, et ma pole näinud filmi «Citizen Kane» (1941). Pole ette juhtunud ja pole ka eriti otsinud... kaudinfo põhjal on tegu säherduse filmiga, mida ma eriti vaadata ei sooviks. Haritud inimesena olen ma sellest filmist üsna palju kuulnud ja lugenud ning seepärast on mul isegi vaatamata miski ettekujutus teemast olemas. Orson Welles pole ka minu jaoks tundmatu nimi... olen tegelasest isegi oma blogis kunagi kirjutanud.

«RKO 281» (1999) on selline tüüpiline geeniuse lugu, kellele selle maailma vägevad kaikaid kodaraisse pilluvad. Noh, et tõde tõuseb ja vale vaob...

Noor ja üligeniaalne lavastaja Orson Welles oleks justkui õige asja eest väljas, aga filmi arenedes näeb vaataja lihtsalt ühte egoistlikku (kuid karismaatilist) nolki, kes kunsti nimel on valmis kõiki porri tallama. Ka märkab vaataja, et see kohutav rahahai, keda noor geenius paljastada tahab, on tegelikult suhteliselt õnnetu ja vananev narr, kes tegelikult kellegile korda ei lähe.

Vähemasti mina vaatasin seda filmi, kui lugu inimestest, keda mängisid võrratud näitlejad. Tõttöelda ei huvita mind karvavõrdki, et kuidas asjalood reaalses elus olid. Film on film ja elu on elu!

Tegelikult hämmastab mind vaid tõsiasi, et filmi käsitlev Wikipedia kirje sedavõrd mannetu on...

Hilisem lisandus: Xipe on oma Filmiveebis samuti asjast kirjutanud.

Taustaks: L'Âme Immortelle «Voiceless»

3 comments:

J said...

Mulle väga meeldis see film. Millegi pärast sobis see õhule ja ideedele üles ehitatud impeeriumi teema väga väga hästi sel hetkel.

Ulmeguru said...

Mulle ka väga meeldis, et kui mu postitusest jäi kuidagi teistsugune mulje... mulle meeldis viost rohkem siiski õhustik ja näitlejate töö...

J said...

Ei jäänud muljet, et ei meeldinud. Nentisin lihtsalt tõsiasja, et mullegi meeldis. Näitlejatöö oli tõesti igati tasemel, õhustiku kohapealt ei mäleta.