10.9.10

Värske Kolmeraudne

Vaatasin eile õhtul saadet «Kolmeraudne» ... või peaks ma siiski kirjutama «Värske Ekspress»..?



Saade algas nagu «Värske Ekspress», et seesama muusika, seesama stuudio, seesama saatejuht ja seesama ülesehitus ... pealkiri oli aga miskipärast «Kolmeraudne»!

Kui ma oleks vandenõuteooritele aldis isik, siis arvaks ma, et saate «Värske Ekspress» partneriks olnud nädalaleht hüppas miskil põhjusel viimasel hetkel alt ära ning hetk oli tõesti vist viimane, sest midagi ei jõutud enam ümber teha. Pisikese iluravina eemaldati pealkirjast ja ja stuudiost kõik nädalalehele viitav. Kohalikule wõrgukultuurile iseloomulikult unustati aga kodulehel asju muuta...



Kui rääkida aga konkreetselt saatest «Kolmeraudne», siis esimesena osalenud sotsist poliitik oli ikka ehe limukas: ta ei suutnud/tahtnud ühelegi Mihkel Raua enam kui konkreetsele küsimusele vähegi selget vastust anda. Ainult üks keerutamine ja hämamine!

Järgmine lõik oli isegi veelgi sümptomaatilisem: va homodebatt! Tunnistan ausalt, et ega ma Martin Helme igatsetud kristlik-konservatiivses ühiskonnas elada ei tahaks, aga siiski võttis punktivõidu Helme. Miks? Esiteks oli homopoiss lihtsalt küündimatu: ta kas ei saanud aru, või ei suvatsenud mõista, et homoagenda tõesti lõhub ühiskonda. Jah, iseküsimus, et mil määral ja kuidas seda destruktiivsust kahandada, aga absoluutselt eitada seda, sest tema võitlus on õige. Või mitte (tahta) aru saada, et kümme aastat ei ole ühiskonna seisukohalt mingi ajaühik. Olgu, homoaktivist pole sotsiaalküsimustes pädev, teine ja rüvedam asjaolu oli, et ta oli lihtsalt ebaviisakas. Kui Martin Helme esitas omi seisukohti, siis sai ka ilmselt homopoiss aru, et argumenteeritud vaidluses temast vastast pole ning siis läks käiku nurkaaetud inimlooma klassikaline relv ehk iroonilises muiges tukslev suunurk, mis pidi demonstreerima homoaktivisti moraalset üleolekut.

Marju Länik ja kolmas saatelõik? Noh, see oli selline lödi heietamine, kus ma kahjuks ei saanudki teada, et mis erialal see lauljanna oma cum laude'd sai. Ei tea, et kas Mihkel Raud oli juba väsinud, aga Marju Länikut kohtles ta märksa õrnemalt kui eelnevaid stuudiokülalisi. Ahjaaa, võibolla teistele pole see uudis, aga mina tuvastasin visuaalselt, et Marju Länik on oma põskedega kirurgil käinud.

Et kas oli ka hea saade? Noh, spetsiaalselt teleka ette ei roni, aga kui telekas käib, siis ilmselt vaatan. Mulle meeldib Mihkel Raud saatejuhina, sest ta on terav ja ta teab üldiselt, et mida ta räägib. Peamine pluss Mihkel Raua kasuks on aga tema keelekasutus, sest ta tõesti valdab eesti keelt. Iseäranis sümpaatne on näha, et kui tüübil keel komistab, või kui ta tunneb, et lause ei saanud nii täpne kui vaja, siis ta parandab end kohe kiirelt ja reegline saabki lause parem.

Taustaks: Atrocity «The Sun Always Shines On TV»

7 comments:

Anonymous said...

Ekspressil pidavat rahalised raskused olema.. seega ei jõuta vist saadet üleval pidada.
Vähemalt lehelapsed suve lõpus rääkisid, et nende lõpupidu sai sellepärast vähematele lastele tehtud.

Manjana said...

sellest homodebatist. ühte asja saab mitut moodi näha. mina nägin teistmoodi. see tukslev suunurk näiteks. minu jaoks olid need argumendid, mis helme tol hetkel tõid, samuti pisut ebaloogilised. täitsa pees heteroperekondi on lademes, väide, et homoperekond on halvem, ei päde. mitmel põhjusel, aga see pole oluline. ilmselt ei tajunud reimo, et martin esindab väga suurt hulka endasuguseid. kui ise teistsugustega ei suhtle, siis võibki arvata, et neid pole olemas. nii uskudes võibki muiata. martini jaoks on 10 aastat tühine aeg elust, reimo jaoks terve täiskasvanuaeg. selles suhtes reimo kaotas küll, et ta ei suunanud end neile, kellele jutt mõeldud peaks olema. helme seevastu võttis jälle eriti laia haardega ja needis tervet sotsiaalselt liberaalset maailmavaadet.
ehk tüüpiline dialoog, mis koosneb kahest haakimata monoloogist :)

tihane said...

Aga minu jaoks oli see nagu kordusaade. Sotse peedistas ta juba eelmine hooaeg. Helme käis venelaste vastu umbes samasugust juttu ajamas. No Marju Länikut ei mäletanud aga ei viitsinud ka vaadata. Ju taheti esimeseks saateks sellist kindla peale minekut. Aga see oli minu jaoks umbes sama kui anne&stiil lubas skandaalset esikülge ja seal olid Lenna Kuurmaa ja Tanel Padar. Et väga turvaline kindla peale "skandaalsus".

Ulmeguru said...

2Anonymous
Olen ka ise selliseid jutte kuulnud, aga oletama ei hakanud...

2Manjana
Eks see homodebatt üks monoloogide kogu olegi... tänaõhtusel kobarsünnal oli täpsel samamoodi... et kes nõudis häälekat MG8-t... kes rääkis, et ega homo saa parata, et ta homo on... pluss siis viis-kuus arvamust nende kahe vahele...

2tihane
Vanasti ei pannud ma sotse isegi tähele... praegu tundub, et neid ainult peedistada saabki... samas, Eesti on niivõrd väike, et tegelaste ja teemade kordumine on vältimatu...

Anonymous said...

Tere Jürka

Ma tegelikult olen sinuga nõus osaliselt - MRaud on terav, kuid paraku ta ei tea millest ta räägib.

TT

ancientboy said...

Juske koha pealt olen sada protsenti nõus. Homodebatist ja Helme mulast kirjutasin natuke enda blogis (tegelikult tulid mõlemad mehed saatesse ilmselt suhteliselt ettevalmistamatutena lihtsalt lahmima ja kui sellest üldse mingeid järeldusi teha, siis seda, et nimetatud debatt on pigem alles alanud ja vaja oleks tõsisemaltvõetavaid osalisi) ning Läniku saatejupi ajal jooksis striim lihtsalt kokku ja ma ei viitsinud seda uuesti avama hakata. :)

Ahjaa, mulle hirmsasti meeldib Manjana väljend "dialoog, mis koosneb kahest haakimata monoloogist." :)

Ulmeguru said...

Sellega täitsa nõus, et homodebatt ei ole praeguste osaleatega küll eriti tõsiseltvõetav... ja seda üldiselt mõlemalt poolt...