5.2.07

Syriana (2005)


Filmi «Syriana» (2005) polnudki mul plaanis vaadata, aga kamraad kopeeris mulle plaadi ning siis tekkiski võimalus vaadata. Et miks siis kamraad plaadi kopeeris, kui mind film ei huvita? Tahtsin teada, et kas meie DVD-mängija mängib plaate, mis nõuavad konkreetset regiooni. Mulle on väidetud, et regioonivabad mängijad siiski kõiki plaate ei mängi... et osade plaatide puhul nõuab just konkreetse regiooni mängijat. Vaat see «Syriana» (2005) siis kopeeritigi, et saaksin meie mängijat testida. Mängis küll!

Film «Syriana» (2005) ise tekitas sellise suht jabura elamuse. Näitlejatööd olid head, muusika oli hea, meeleolu oli hea, jne. Lugu ise oli nõme! Jah, ma saan aru, et Ameerika suurkorporatsioone ja neid mahitavat valitsust tuleb kritiseerida, aga kogu sellest mõttepojast oleks saanud ehk miski veerandtunnise lühifilmi. Kõik venis ja nämmutati ikka eriliseks pudiks, et ka see kõikse juhmim Kesk-Lääne töll aru saaks. Ainus mure, et see töll niikuinii sellist filmi ei vaata!

Tegelikult on vähe põhjuseid, et miks seda filmi kunagi veel vaadata. George Clooney ja Matt Damon ning nende rollisooritused võiksid kordusvaatamise põhjustena kõne alla tulla küll. Seda märgiks küll, et George Clooney sai oma auhinnad selle rolli eest küll teenitult!

Linke ei viitsi ma siis eriti panna, sest Wikipedia kirje lõpus on neid piisavalt.

Taustaks: Regard Extreme «Trompe L'oeil (Remix)»

8 comments:

Trash said...

Kopeerimine võib väga vabalt plaadi regioonivabaks muuta nii, et ikkagi sa ei või 100% kindel olla.

Ulmeguru said...

Samas ma seda kindla regiooni nõudmise pläma ei usu... see tundub rohkem selline tehnootiline linnalegend olevat... või on see tõsi nende aparaatide suhtes, mis kusagil poe tagatoas regioonivabaks on muudetud... mul pole seni regioonidega probleeme olnud...

Muidugi, kunagi ei saa välistada, et miski firma miskis regioonis on teinud plaadi, mida me aparaat ei mängi...

Anonymous said...

Mees, kes vingub, et film oli liialt ajukääbikute jaoks nämmutatud lingib oma postituses George Clooney ja Matt Damoni IMDB profiilidele.

Korduvalt.

Mida võiks järeldada? Peegel läks katki?

Või on tegu mingi trendiga, et lihtsalt peab kritiseerima filme stiilis "liiga lihtne oli", et enesehinnangut upitada?

Ulmeguru said...

Vaata juhm anonymous, maailm on selline koht, kus (vähemasti osadel) inimestel on maitse ja julgus seda ka välja öelda... ning siis on ka miskid tegelased, kes anonüümselt lamisevad.

Iseäranis juhmidele kordan üle, et film on rämps just seetõttu, et püüab juhmidele lojustele miskit tõde näidata... kuid püüab seda teha nii, et ka pisut arukal inimesel kõlbaks vaadata. Minu (kui väga aruka inimese) jaoks on tüütu vaadata filme, mille loojutustamine on pidurdunud, sest oletuslikult peaks seda ka idioot vaatama. Kuna minu jaoks on tüütu, siis ei pea ma sellest ka hästi arvama!

IMDB-le linkisin just seetõttu, et teen seda kõigi isikute ja filmide puhul oma blogis... lihtsalt vorm on selline. Ja alati pole need isikud ja filmid sedavõrd tuntud...

Mis puutub enesehinnangusse, siis mul on see piisavalt kõrge, et miski kommertsfilmi kottimisega ma seda enam upitama ei pea. Ka pole ma miski kultuuripede, kes ei julge tunnistada, et tarbib kommertsi...

Oeh, hommik algas hästi: sai miskile anonüümsele värdjale mõnusalt vile vahele sõidetud!

Trash said...

"Oeh, hommik algas hästi: sai miskile anonüümsele värdjale mõnusalt vile vahele sõidetud!"

Sounds kind of GAY ??!!

Ulmeguru said...

Eks see üks vaimne pederastia ole... :)

Anonymous said...

hmm, mulle see film meeeldis, kuigi üks kord olengi vaadanud. et meeldis just selline segane esituslaad, kus toimub korraga hästi mitu liini, aga täit selgust või ühte tervikut - big picture, vaade kõrgemalt - sellest ei kujunegi. õieti polegi ühelgi tegelasel seda vaadet kõrgemalt, kõik on kõigega miskite niitide pidi seotud, aga ühte tõde või ühte vaatenurka polegi olemas. clooney jäi siin oma rollis ehk veidi varju. ma isegi mõtlesin raamatu hankida ja koguni läbi lugeda...

Ulmeguru said...

Ei, see nö. segane ja nö. hulk liine paralleelselt esitluslaad oli väga hea... see meeldis mulle ka... aga minu arust puudus selles filmis just pinge... mul oli algusest peale selge, et millega see kõik lõppeb... ning igavus on alati kunstiteose suurim patt...