20.6.06

Vaino Vahing - Mati Unt «Suvekool»


Juhtusin pühapäeval üsna varakult teleka ette... jalgpalli polnud, hoopis vabaõhuetenduse salvestust näidati. Ekraanilt tulvas miski Sex Pistolsi cover ning sestap jäin vaatama... ka sõnaline osa haakis ja meeldis. Etendust vaatasin ma puhta lehena, sest kuni lõpuni ei teadnud ma, et kes on autor ja millega tegu. Kivirähk oli see nimi, mis vahepeal peast läbi jooksis, aga Kiviräha jaoks oli see liialt hea.

Kui Vaino Vahing ekraanile lubati ning kõlas sõna «Suvekool», siis pani mu geniaalne mälu muidugi asjad paika.

Isegi kui muusika kõrvale jätta, oli ikkagi äge lavastus. Ja ma ei räägi siin vaid Sex Pistolsi kohalikest töötlustest... ka «Jesus Christ Superstar» muusika oli sellise morbiidse loo puhul nagu rusikas silmaauku. Kuna ma ise samuti maal elan, siis oli selles lavastuses ikka ropult äratundmisrõõmu... samas oli tegu siiski kunstiga ja kunstiliste üldistustega, mitte aga miski lameda olukirjeldusega...

Pisut linke kohalikule ajakirjandusele: Kass uurib Suvekoolis elu, mängu ja hullust, Vahing ootab kolmandat «Suvekooli» huviga, Harjutusi mänguliselt intensiivseks eluks, Unt äigab Vahingule naljaga, Miniatuurne metafüüsiline mammut revisited ja Järgne labidale!

Lõpetuseks ütlen, et selline mõnus tükk, et ostaks suisa DVD-l koju ja vaataks sobival ajal ja mitu korda.

Taustaks: Sex Pistols «Holidays in the Sun»

No comments: