19.11.07

Kirjaoskamatud ametnikud


Ajuti ma mõtlen, et milleks on ametnikel vaja kõikvõimalikke andmeid, kui nad neid isegi kasutada ei oska? Või ei taha?

Näiteks kirjutan ma miski organisatsiooni jaoks igale poole püüdlikult enda postiaadressi ning siis mingi ametnik otsustab, et tema teab paremini, et mida sellest tekstimassiivist ümbrikule panna...

Konkreetne juhtum!

Maksuamet saadab mulle tähitud kirja, kirja saab vale isik... paar nädalat hiljem saan ma siiski kirja kätte. Helistan ja küsin, et millisel kujul on neil mu aadress... selgub, et aadress on õige! Paar nädalat hiljem saadavad nad järgmise kirja ja taas valel aadressil... õnneks kohalikus postkontoris juba taibatakse, et kellele maksuameti kiri ja võetakse minuga ühendust. Saan kirja kätte. Kirjad muideks on selles stiilis, et kui te x-aja jooksul ei vasta, siis loeme selle nõusolekuks. Helistan taas maksuametisse ning küsin, et milles seekord probleem oli? Vastus oli hämar... ok, võibolla oli põhjuseks ka minu küsimuse toon...

Probleem selles, et minu nimi on Jüri Kallas. Tavaline nimi, eksole. Ja meil külas on veel üks Jüri Kallas! Seetõttu olen ma igas ametkonnas niikui rauda raiunud, et talu nimi on aadressis oluline, et külas elab mul ka nimekaim! Maksuamet leidis aga, et talu nimi on ilmne liialdus, et aitab küla nimest küll.

Taustaks: The Last Days of Jesus «Connected or Infected»

2 comments:

Isa Pjotr said...

Inspireerituna ühest teisest blogist soovitan ma sul tiblastuda ja hakata kasutama ka isanime. Ähvarda ametnikke sellega, et kui kiri läheb valele "vitšile", siis saavad nemad juriidilist vitsa.

Minu jaoks on palju suurem müsteerium postiindeksid. Täiesti igale poole, kust ma midagi tellin, panen ma oma koduse indeksi, aga saadetisi saan reaalselt kätte ikka juhuslikest kohtadest. Justkui Ida-Euroopa pakke oleks mul parem Annelinna kontorist ära tuua, aga Lääne-Euroopa omi kesklinnast.

Anonymous said...

Aadresside kirjutamine pole kerge kellelegi.Näiteks saadab Hansapank (vist) juba mitmendat korda kirja, aadressiks:Inimese Nimi, adressaadi elukoht tundmatu (nii oligi sõna-sõnalt) ja indeks. Jõulude ajal on päris tavaline, et aadressiks pannakse linn, tänava nimi ja indeks ja kui selline käkk kohale ei jõua , siis on kõik EPs pätid, vargad ja kaabakad.
Nats isiklik teema, mul palju tuttavaid postis.
rincewind