21.11.05

Jüri Kallast võib alati usaldada




Kultuurilehe «Sirp» reedene number trükkis ära Kivisildniku vastused kriitikagallupile. Need vastused pidid ilmuma nädal varem, aga tehniliste probleemide tõttu jäid lehest välja. Ilmselt oli tegu vandenõuga!

Antud kirjatükk sisaldab ka käesoleva postituse pealkirjas olevat, aga ega ma sellepärast siis...

Sõber Lauri Lõhmus väitis kunagi Maniakkide Tänava nime kuuldes, et keegi tõenäoliselt peab sellist pseudonüümi raamatu kaanel hoopis pealkirjaks. Läinudreedeses kultuurilehes see siis toimetuse sõbraliku abiga juhtuski:
Kristjan Sanderi "Maniakkide tänava" romaani käsitlus
Loomulikult ei arva ma, et see on Kivisildniku äpardus. Ilmselt (keele)toimetaja vaatas, et romaani pealkiri ning asendas perekonnanime esitähe väiketähega ja pani «pealkirjale» korralikult jutumärgid ümber. Lugu ise siin.

Taustaks: Rammstein «Benzin»

4 comments:

Veidi Roheline said...

Sildnik peaks ülalmainitule lisaks veel kaks sarnast teksti valima ja sobiks pealkirjaks varemgi kasutatud "Kolm tahedat lugemist."

ManT satub suhteliselt lühikese aja jooksul juba teist korda oma nimega seoses trükiajakirjanduses erandlikku seisu. Ekspressi masendavas (eelnev sõna tuleks linkida) artiklis oli tema ainuke, kele pärisnime avaldamist tarvilikuks peeti.

Anonymous said...

ma huvip2rast kysin - mis siis on Maniakkide T2nava p2risnimi? sest minu teadmist m66da peaks selle pseudonyymi taga peituma rohkem kui 1 inimene... v6i ma olen asjadest valesti aru saanud?

Ulmeguru said...

Ma ei ole kindel, et kas ma oman õigust seda pärisnime avaldada, sestap ka ei ütle. St., kui inimene on otsustanud omi asju pseudonüümi varjus avaldada, siis pole teistel (kes ka teavad kodanikunime) õigust seda avaldada...

Maniakkide Tänav on siiski üksainus ja vägagi konkreetne isik.

Anonymous said...

Ma olen tõepoolest üks isik ning piisavalt tagasihoidlik, et ei liputaks oma pärisnimega. Eriti kui seda küsitakse anonüümselt :P Tänud Ulmegurule.